donderdag 23 februari 2017

Achterstand in halen; 4de dag

Helaas is mijn computer in de vakantie kapot gegaan en kon in niet verder met mijn dagboek "februari in de Fiethof"
Mijn nieuwe computer heb ik van de week in gebruik genomen.
Nu ruim 1 week nadat ik weer thuis ben gekomen, probeer ik mijn "dagboek" aan te vullen.

4de dag; Dinsdag
's Ochtends lukte het me nog eenmaal om mijn computer aan de praat te krijgen.
's Middags ben ik in de miezer mijn neus achterna gegaan.
Ik zit dicht bij de grens van Brabant.

Wat ik me eigenlijk niet zo besefte is dat er veel gebeurt is in de 2e WO en dat er veel te zien is.
Dit kwam ik ik tegen tijdens mijn fietstocht.

Ik ben richting Deurne gegaan. Ik fietste langs een drukke weg en ben gewoon maar ergens afgeslagen. Ik had mijn GPS bij me dus thuis kwam ik toch wel.
Ik kwam via een omzwerving in Ysselsteyn, daar zag ik een bord richting de Duitse begraafplaats. Dit ben ik gaan volgen, bijna 3 km terug. Ik was er bijna langs gekomen, maar wist niet dat het daar was. Ik heb mijn fiets neergezet en ben naar de graven gelopen.
Erg indrukwekkend, zeker nu het steeds wat harder gaat miezeren.
Het begin van het Vredespad,...
Op weg terug naar de parkeerplaats, ziet u links van het pad, door de struiken heen, een kleine heuvel met daarop drie gebroederlijke bomen staan. Er omheen staan zogenaamde rode 'poppies' (klaprozen) en hangen witte linten in de takken. Dit is het begin van het 'Vredespad'. Dit pad volgt een traject door het bos langs foto's, gedichten en tekeningen. Deze zijn over een aantal jaren gemaakt door Jeugd Ontmoeting Centrum Ysselsteyn, in het kader van Internationale Dag van de Vrede, op 21 september. Het volgen van dit pad, moet de bezoeker bewust laten nadenken over oorlog en vrede,...
Dit pad heb ik verder niet gelopen.
Ik kreeg het koud en moest nog een 9 km terug fietsen.
Helaas werd het niet beter. Omdat ik mijn neus achterna fietste neem ik soms ook niet de kortste weg.
Daardoor kwam ik wel Jos en Maria tegen, die waren een stuk aan het lopen in de regen.
Thuis heb ik snel mijn natte kleding uitgetrokken en ben onder de douche gesprongen.
Heerlijk; "Zo in mijn sas met Rituals"
Al met al toch een geslaagde dag, ook al was het nat!
Ook nog verder gegaan met mijn regenboogdeken.
Ik ben de rand aan het maken.
Leuk om te doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten