dinsdag 7 februari 2017

3e dag Maandag

Het is echt weer om binnen te zitten, grijs is het buiten.
Vanmorgen naar mijn ontbijt de naaimachine op tafel gezet, met een anders stoel die Jos en Maria voor mij klaar hadden gezet. Dit omdat de andere stoelen lager zitten.
Ik moet wel even wennen dat die kraakt als ik ga verzitten...
Ik ben begonnen met een schort van een oud dekbed van roze streepjes, die ik bij de kringloop in Gouda heb gekocht.
Ik heb mijn oude schort erbij genomen en hiervan de maten gebruikt.
Halverwege kwam ik er achter dat ik niet genoeg roze naaigaren heb.
Stukje stof in mijn tas gedaan, na het eten ging ik naar de markt in Venray.
De markt is van 13.00-17.00.
Een ander project gepakt.
Ik wil nog meer "Barbara"rugtasjes maken.
Hier met een ander oud dekbedstof; oranje, groen en wit.
Echt een stof uit de jaren 70-80.
Als achtergrond heb ik Qmusic aan staan, thuis hebben we altijd NPO2 aan.
Ik had al een keer gehoord dat er veel geld te verdienen was als je het geluid zou raden.
En terwijl ik even geen herrie (eigenlijk de naaimachine) maakte hoorde ik dat er iemand was voor het geluid, ik luisterde even en opeens kreeg ze te horen dat het geluid "het doorprikken van een magnetronmaaltijd" het goede antwoord is. Kippevel...Ik vond het ook een herkenbaar geluid, maar kon er niets bij bedenken.
Nadat ik alles geknipt heb, ben ik gaan lunchen.
Al even scheen de zon en ik ging richting Venray.
Net voor het centrum is er een begraafplaats voor Engelsen die zijn omgekomen in de oorlog.
http://nl.tracesofwar.com/artikel/865/Oorlogsbegraafplaats-van-het-Gemenebest-Venray.htm
klik op de foto voor meer info.
Verder heb ik op de markt een nieuw klosje garen gekocht voor mijn schort in wording.
En ik ben bij de Gimsel geweest om wat lekkers te kopen voor de komende dagen.
Ook een grote kringloop heb ik van binnen bekeken.
Wat heerlijk om daar rond te lopen en te luisteren naar iedereen die daar kletst. Zo anders dan bij ons; het taaltje...heerlijk om naar te luisteren.
Met een 2 persoons lichtblauw laken ging ik weer richting huis.
Mijn rondje van vandaag.
Ik ben ook nog naar een overvolle kringloopwinkel in Merselo geweest.
Ik zag daar door de spullen niet, wat er zoal was.
Geen oude lakens/dekbedhoezen, denk ik!
Thuis ben ik weer achter de naaimachine gekropen en ben verder gegaan met mijn rugtasje.
Rond 6en was ik ermee klaar en ben tevreden met het resultaat.
Mijn eten; gebakken polenta, champignons, paprika en tomaat. Garnering pompoenpitten en blauwschimmel koe (Bastiaanse).
Jammie.
Daarna wilde ik de mijn verhaal van die dag typen.
5x heb ik het geprobeerd! Accu eruit en opstarten.
Mijn scherm bleef zwart. De laatste keer gaf die een niet hoopvolle plof.
Poehhh, ik zag de bui al hangen.
Ruud het slechte nieuws door gegeven...
Computer aan de kant gezet en verder gegaan met mijn schort, dan maar niet mijn verhaal.
Mijn schoonmoeder zou wel denken, heeft ze geen zin, ...
Nee, moeders hij deed het dus niet.
Verder met mijn schort; De stof is erg dun, dus heb ik alles dubbel genaaid en daarna omgedraaid.
Ik moet alleen de zoom nog doen.
Dinsdag;
Vanmiddag heb ik de computer eerst een tijdje aan het stroom gezet en toen de power in gedrukt en niet verwacht, maar toch hij deed het.
Ik had gisteren avond voordat ik ging slapen aan Ries gevraagd of hij er naar wilde kijken. Dus wie weet...xxx
Straks verder met vandaag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten